دکتر وحید قبادی دانا رییس کلینیک فوق تخصصی آلرژی جهاددانشگاهی در گفت و گو با روابط عمومی تاکید کرد: کهیر بثورات قرمز و خارش دار روی پوست است که با یک تورم موضعی در ناحیه سطحی پوست همراه است. این ضایعات پوستی ظرف چند ساعت در محل قبلی محو می شوند و در محل جدیدی از بدن مجددا ظاهر می شوند.

فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی ادامه داد: کهیر پس از بر طرف شدن از خود آثاری باقی نمی گذارد. در برخی موارد ضایعات کهیری به صورت جوش های جدا از هم هستند اما در برخی دیگر این جوش های جدا از هم ممکن است به هم متصل شوند و یک سطحی از قرمزی و تورم در پوست ایجاد کنند که خارش دار است.

رییس کلینیک فوق تخصصی آسم و آلرژی گفت: کهیر حاد در حدود 20 درصد افراد جامعه در طول زندگی رخ می دهد و معمولا با آلرژی نسبت به یک غذا یا دارو همراه است البته ممکن است کهیر حاد در اثر ابتلا به یک عفونت ویروسی و یا گزش یک ه هم ایجاد شود. کهیرهای حاد اغلب خود محدود هستند و ادامه پیدا نمی کنند.

راه اندازی سایت کلینیک پوست و مو جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران را مشاهده کنید

وی یادآور شد: اما کهیر مزمن، کهیری است که بیش از 6 هفته فرد را گرفتار خود می کند به طوری که فرد مبتلا در بیشتر روزهای هفته دچار کهیر است. کهیر مزمن در حدود 1 درصد جمعیت جامعه دیده می شود و در اکثریت موارد علت آن نامشخص است.

قبادی افزود: حدود 80 درصد کهیرهای مزمن، ایدیوپاتیک است یعنی علت مشخص ندارد .از میان کسانی که دچار کهیر مزمن با علت نامشخص هستند حدود 30 تا 40 درصد از افراد دچار کهیر مزمن خود ایمنی هستند (chronic autoimmune urticaria) یعنی در بدن آنها Igv علیه FgE یا گیرنده آن تشکیل شده است.

این فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی حدود 40 درصد کسانی که دچار کهیر مزمن هستند همراه با بروز کهیر دچار حملات آنژیوادم هم می شوند. یعنی همزمان با ایجادکهیر منتشر در بدن، دچار تورم در پلک ها، زبان، لب ها، کف دست ها، پاها و یا ناحیه هم می شوند. البته باید گفت که ممکن است فردی فقط دچار آنژیوادم مزمن باشد و کهیر را در حملات آنژیوادم مزمن خود تجربه نکند که فقط حدود 10درصد افراد این خصوصیت را دارند.

این فوق تخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی اظهار کرد: کهیر مزمن در بالغین شایعتر از کودکان است و در خانم ها 2 برابر آقایان مشاهده می شود. شروع بیماری کهیر مزمن معمولا در دهه 3 تا 5 زندگی است. کهیر مزمن در اکثر بیماران بین 5-2 سال طول می کشد هر چند در 20 درصد افراد مبتلا ممکن است بیش از 5 سال هم طول بکشد.

درمان در منزل یکی از مقالات برتر را مشاهده کنید

در یک مطالعه معتبر مشاهده شد که وجود فشارخون بالا در فرد، وجود آنژیوادم همراه با کهیر ، داشتن تظاهرات شدید کهیر مزمن و بیماری خود ایمنی تیروئید باعث طولانی تر شدن دوره بیماری کهیر مزمن می شود.

رییس کلینیک فوق تخصصی آلرژی جهاددانشگاهی ادامه داد: در مطالعه معتبر دیگری که بر روی بیماران دچار کهیر مزمن بدون علت مشخص انجام گرفت نشان داد که افرادی که به دوز بالای آنتی هیستامین پاسخ مناسب نمی دهند در آزمایشات خود دارای سطح کمپلمان (C3) بالاتر ، CRP بالاتر سایز پلاکت بالاتر و همچنین کمبود شدیدتر بازوفیل ها را در شمارش سلولهای خون دارند.

دکتر قبادی فوق تخصص آسم وآلرژی و ایمونولوژی در پایان خاطرنشان کرد: حدود 12درصد بیماران دچار کهیر مزمن، همزمان دچار بیماری تیروئید هم هستند بین وجود اتوآنتی بادی های تیروئید و وجود اتو آنتی بادی های IgV علیه FgE و یا گیرنده هایش ارتباط وجود دارد.

تست پوستی (ASST Autologous serum skin test) در 58 درصد افرادی که دچار کهیر مزمن ناشی از فعل و انفعالات خود ایمنی هستند مثبت می شود.

همچنین 40 درصد از افرادی که کهیر مزمن خود ایمنی دارند در اثر ایجاد فشاری مختصر روی پوست (مانند کشیدن آبسلانگ روی پوست سالم) دچار ضایعه کهیری روی پوست می شوند که به آن درموگرافیسم و یا کهیر خود ساخته urticaria factitia گفته می شود.

برای درمان کهیر مزمن می توان از داروهای آنتی هیستانین، آنتی لکوترین و… می توان استفاده کرد .

درمانگاه زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران را مشاهده کنید

درمان در منزل کهیر ,مزمن ,دچار ,درصد ,پوست ,آلرژی ,کهیر مزمن ,دچار کهیر ,رییس کلینیک ,حملات آنژیوادم ,ایمنی هستند ,تخصصی آلرژی جهاددانشگاهی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لوازم خانگی . مشاوره و برنامه ریزی کنکور 98 آنلاین ˙·•●✪اهنگ رپ فارس✪●•·˙ قلاویز دیدار کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.