در این مطلب قصد داریم در رابطه با این که سرمایه گذاری چیست؟ صحبت نماییم. یک سرمایه‌گذاری، دارایی یا کالایی است که با هدف تولید درآمد یا کسب سود به دست می‌آید. در علم اقتصادی، سرمایه‌گذاری کالاهایی است که در حال حاضر مصرف نمی‌شوند بلکه در آینده برای ایجاد درآمد مورد استفاده قرار می‌گیرند و آن کالا می تواند سود آور باشد. در علم مالی، سرمایه‌گذاری یک دارایی مالی است، مانند سهام یک شرکت و با این نیت اری می شود که در آینده ارزش آن افزایش داشته و با آن دارایی در قیمتی بالاتر سود مشخصی بدست آید.

در تعریف دیگر می توان گفت سرمایه گذاری عبارت است از هر گونه فدا کردن ارزشی در حال حاضر که مقدار آن و میزان آن مشخص است، به امید به دست آوردن هر گونه ارزشی در زمان آینده که معمولاً اندازه یا کیفیت آن نامعلوم است . به عبارتی سرمایه گذار در حال حاضر ، ارزش مشخصی را فدا می کند تا در قبال آن در آینده ارزش خاصی که مورد نظرش است بدست آورد.

مفهوم سرمایه گذاری

مفهوم سرمایه گذاری را می توان از جمله مشارکت در یک پروژه یا کسب و کار جستجو کرد یا دارایی هایی نظیر مسکن ؛ طلا ؛ ارز ؛ سهام و…. با هدف کسب سود و افزایش سرمایه به واسطه رشد قیمت آن دارایی در آینده.

اصطلاح “سرمایه گذاری” می تواند به هر مکانیزمی که برای تولید درآمد در آینده استفاده می شود ، اشاره کند. اقدام عملی در مورد امید افزایش درآمد در آینده نیز می تواند یک سرمایه گذاری درنظر گرفته شود. به عنوان مثال ، هنگام تصمیم گیری برای دنبال کردن تحصیلات تکمیلی، هدف اغلب افزایش دانش و بهبود مهارت ها و در نهایت تولید درآمد بیشتر است.

جهت مشاهده ادامه مقاله به آدرس وب سایت خانه تدبیر و اندیشه مراجعه نمایید.

نویسنده:اکبر شریفی


آموزش بورس در اصفهان|آموزش رایگان بورس سرمایه ,آینده ,گذاری ,درآمد ,دارایی ,افزایش ,سرمایه گذاری ,تولید درآمد ,مفهوم سرمایه ,آینده ارزش ,گذاری چیست؟ ,مفهوم سرمایه گذاری ,سرمایه گذاری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

تو بهترین خرید رو از ما داشته باش همه چی موجوده عشق و دوستی نظام نوین اموال خرامه سایت TCدانلود خلیج-sologulf فروشگاه اینترنتی دیجیکالا پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان پدافند غیرعامل ، مقاومت و بازدارندگی