نکات گولر گازی که باید بدانیم

 

با توجه به اینکه به فصول گرم و تابستانی میرسیم نیاز به یک خنک کننده برای همه خانواده ها حس میشود و شما عزیزان در صورتی که اطلاعاتی در مورد کولرگازی های پیشرفته و معمولی ندارید با خواندن این مقاله میتوانید بهترین کولر گازی مناسب با خانه یا محل کارتان را انتخاب کنید .

قبل از همه توضیحات لازم است با انواع کولر گازی آشنا شوید .با لوازم خانگی بانه همراه باشید .

انواع کولر گازی

  • کولر گازی پنجره ای
کولر گازی پنجره ای کولر گازی پنجره ای که جز ابتدایی ترین کولرهای گازی میباشند همه اجزای یک کولر گازی را در یک پک مانند تصویر بالا جای داده اند و بر خلاف سایر کولرها کمپرسور و فن درون یک پک قرار گرفته است . به علت اینکه این کولرها در داخل پنجره قرار میگیرند قبل از حتما از ابعاد پنجره باید مطمن شوید تا بعد از دچار مشکل نشوید ! به علت وجود کمپرسور در درون این پک به طور حتم صدای آن در داخل اتاق شنیده خواهد شد و این دستگاه خنک کننده در اتاق شما دارای کمی صدا خواهد بود . از امکاناتی که این نوع کولرهای گازی از آن بی بهره هستند داشتن کنترل است که این کولرها ندارند . از دیگر معایب این کولرها مصرف بالای آنها نسبت به سایر کولرهای گازی است .
  • کولر گازی ایستاده
کولر گازی ایستاده این کولر گازی برخلاف کولر گازی پنجره ای دارای 2 تکه میباشند . تکه اصلی در داخل روی زمین قرار میگیرد ولی تکه دوم که همان کندانسور میباشد در فاصله دورتر از تکه اول قرار میگیرد . این کولرهای گازی به علت توان خنک کنندگی بالا برای سالن های بزرگ ، تالارها و امثال آنها مناسب میباشند و برخلاف کولرهای متحرک امکان جابجایی ندارند و ثابت میباشند .
  • کولر گازی اسپلیت
کولر گازی اسپلیت این نوع از کولرهای گازی همان طور که در شکل بالا میبینید 2 تکه میباشند و یک تکه در داخل و دیگری در فاصله دورتر از آن قرار میگیرد . بنابرین مزیت ویژه ای که دارند صدای کم آن هاست یا میتوانیم بگوییم بی صدا بودن آنهاست . تفاوت این نوع کولر گازی با نوع پنجره ای در فضای اشغالی آنهاست که این نوع نیاز به فضای بیشتر دارد .
  • کولر گازی پرتابل
کولر گازی پرتابل این کولر گازی نیز یک تکه میباشد و توان خنک کنندگی کمتری نسبت به موارد بالا دارد . این کولر نیاز به نصب حرفه ای ندارد و فقط یک لوله خرطومی پلاستیکی دارد که باید وارد پنجره یا خروجی دیگری شود . اگر دارای یک اتاق اجاره ای یا شرکت اجاره ای برای مدت کمتری هستید این نوع کولرها بهترین انتخاب میباشند و به علت چرخ های موچود در زیر آنها از نوع کولرهای گازی قابل حمل میباشند .

پنل کولر گازی

از مواردی که در بین کولرهای گازی تفاوت ایجاد میکند پنل های آنهاست که کولرهای گازی که دارای پنل حرفه ای با امکانات بالا هستند

پس پنل نقش مهم در تعیین قیمت کولر گازی دارد و کولرهای گازی دارای پنل جذاب و حرفه ای گرانتر خواهند بود .

 

انواع کمپرسورها در کولرهای گازی

  • کمپرسور پیستونی : ظرفیت 16 هزار تا 37هزار بی تی یو  ، ویژگی : تولید صدای زیاد
  • کمپرسور روتاری : ظرفیت 6هزار تا 35هزار بی تی یو ، ویژگی : صدای کم و مصرف بهینه
  • کمپرسور اسکرول یا مارپیچی : دارای 2 مارپیچ یکی متحرک و یکی ثابت و باحرکت حلزون متحرک سبب فشرده شدن گاز میشود .
ممکن است این سوال برای شما پیش آید که کدام یک از کمپرسورهای فوق مناسب میباشند ؟ بهترین کمپرسور در بین کمپرسورهای کولر گازی نوع سوم یعنی کمپرسور اسکرول یا مارپیچی میباشد و عملکرد بسیار بهتری نسبت یه 2 مورد دیگر دارند با این حال کمپرسورهای روتاری کاربرد بالایی دارند و در اکثر کولرهای گازی از انها استفاده میشود .

انواع کمپرسور در کولرهای گازی

 

بهترین برند کولر گازی

 

بهترین برند در کولرهای گازی عبارتند از :

  • کولر گازی جنرال
  • کولر گازی ال جی
  • کولر گازی گری

گاه بانه | لوازم خانگی از بانه | اینترنتی بانه گازی ,کولر ,کولرهای ,میباشند ,پنجره ,کمپرسور ,کولر گازی ,کولرهای گازی ,قرار میگیرد ,گازی پنجره ,فاصله دورتر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دیجی الکس مهد کودک شکوفه های امید هنرستان دخترانه فنی وحرفه ای فرزانگان/محدثه شماره خاله آموزش عکاسی مارکت فایل انجمن مددکاران اجتماعی استان یزد